X
تبلیغات
طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی
عضويت سريع
Fast Register
ورود کاربران
Login
موضوعات
Category
مطالب پر بازديد
Hot Posts
دوستان
Friends
آرشيو
Archive
آخرين مطالب
Last Posts
امار و اطلاعات
Blog counter
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
مشکلاتی که باعث نابودی سایت فروشگاه اینترنتی شما می شوند
تاریخ ارسال : 1397/2/30 10:45 , نویسنده :

آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.

منبع:آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.

منبع:فروشگاه اینترنتی


امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 0
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
ارائه خدمات ویژه به مشتریان، کلید رشد فروشگاه اینترنتی
تاریخ ارسال : 1397/2/29 11:09 , نویسنده :

اگر چه دنیای اینترنت به یک مکان عمومی برای خرید و فروش کالا ها در فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصی بین مصرف کنندگان و شرکت ها وجود دارد. در بسیاری از موارد پاسخ ندادن اوپراتور های فروشگاه اینترنتی به مشتریان سبب سرخوردگی و نگرانی مشتریان خواهد شد. زمان پاسخگویی به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات اخیر نشان داده است که از هر 5 مشتری فروشگاه های اینترنتی 3 نفر به خاطر پاسخگویی نامناسب و با تاخیر خرید خود را کامل نکرده اند. در حالی که برای جذب همین مقدار مشتری جدید شما باید هفت برابر مشتریان فعلی خود هزینه کنید تا مشتریان جدید جایگزین شوند. ارائه خدمات عالی به مشتریان نه تنها باعث افزایش فروش و سود می شود، بلکه به شرکت ها کمک می کند تا در بازار جایگاه و موقعیت فروشگاه اینترنتی خود را تثبیت نمایند. در زیر به بررسی موارد ویژه ای می پردازیم که از آن ها به عنوان کلید رشد فروشگاه اینترنتی یاد می شود.

سیاست های بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

یکی از مهم ترین مواردی که مشتریان یک فروشگاه اینترنتی با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، بازگشت داده می شوند. بنابراین یک سیاست ساده و آسان برای بازگشت محصول در نظر بگیرید. سیاست های بازگشت محصول و مراحل مورد نیاز آن، باید در صفحات متعدد سایت شما و ایمیل خرید نشان داده شود. استفاده از یک فرآیند شفاف و دقیق اعتماد به نفس مشتریان را برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش خواهد داد. به گفته دکتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشی بازگشت آسان را ارائه دهید، مشتریان بیشتری از شما خرید خواهند کرد".

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی می تواند نام تجاری یا همان برند کسب و کار شما را از دنیای رقابت جدا کند. در واقع، آمار نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی بر شخصی سازی فروشگاه اینترنتی تاکید دارند. این شخصی سازی می تواند شامل داشتن حساب کاربری، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال کالا و انتخاب اقلام و کالا های مختلف باشد. دریافت ایمیل های شخصی کاربران در پنل کاربری یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان است. 

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خدمات منحصر به فردی را بر اساس مشخصات مشتری ارائه می دهند(مثلا طراحی یک لباس سفارشی بر اساس مشخصات مشتری)، که از این مورد نیز می توانید برای قرار گرفتن در بالای سر رقبای خود استفاده نمایید.

دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان فروشگاه اینترنتی

اغلب مشتریان و کاربران سایت ها نظر و پیشنهاد خود ارائه نمی دهند، مگر این که از آن ها بخواهید. شما می توانید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید و از آنها بخواهید تا تجربه خود را از فروشگاه اینترنتی شما توصیف کنند. بررسی انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است زیرا باعث می شود صاحبان فروشگاه اینترنتی متوجه شوند که چه چیزی به درستی کار می کند و چه چیزی خوب کار نمی کند! پی بردن به اشتباهات همیشه بد نیست و باعث می شوند شما آن ها را اصلاح کنید و کارکرد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

چت زنده با مشتریان

چت زنده 

برای مشتریان امروز فروشگاه های اینترنتی زمان اهمیت زیادی دارد. این به این معنی است که اگر آن ها یک سوال داشته باشند، یک پاسخ را می خواهند. اگر شما نتوانید به درستی آن ها را راهنمایی کنید، تنها با یک کلیک وب سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ فروشگاه دیگری می روند. با توجه به اینکه 83 درصد از خریداران آنلاین نیازمند کمک برای تکمیل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعی و نه ربات ها) ضروری است. استفاده از چت زنده می تواند نگرانی های شما را حل کند، یک تجربه عالی ارائه دهد و در نتیجه یک فروش برای فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی 

رسانه های اجتماعی جایی هستند که مردم از آن برای اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات خود استفاده می نمایند. پس می توانید از این رسانه ها نیز برای پاسخ گویی به سوالات و تماس با مشتریان استفاده نمایید.  تحقیقات موسسه Bain & Company نشان می دهد که شرکت هایی که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و به درخواست های خدمات مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهند، 20 تا 40 درصد فروش بیشتری کسب می کنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایجاد تجربه کاربری مناسب گامی مهم برای سبقت گرفتن از سایر رقبای فروشگاه اینترنتی شما می باشد. بهتر اس یک بار به چشم یک خریدار به وب سایت خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا نحوه طراحی سایت فروشگاهی شما دوستانه، راحت و کاربرپسند هست یا خیر؟

منبع:فروشگاه اینترنتی


امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 0
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی
تاریخ ارسال : 1397/2/23 10:11 , نویسنده :

امروزه پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دنیای اینترنت بسیاری از بخش های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه رهبران صنایع دیجیتالی مختلف و صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ از فناوری های جدید و طراحی فروشگاه اینترنتی برای ارتباط نزدیک تر و راحت تر با مشتریان خود استفاده می کنند و از این طریق مرز های کسب و کار خود را گسترش می دهند. همان طور که می دانید موفقیت از دانستن فرصت های بازار و نقاط بالقوه به دست می آید، بنابراین اجازه دهید به قطعه ای از پازلی که هر فروشگاه انترنتی برای رشد و پیشرفت به آن نیاز دارد بپردازیم.

دیجیتالی کردن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی دیجیتالی 

یکی از رایج ترین راه حل هایی که خرده فروشان آنلاین هنوز به طور کامل بر آن غلبه نکرده اند این واقعیت است که مردم هنوز از تجربه خرید در فروشگاه فیزیکی لذت می برند. اگر چه تحقیقات موسسه Forrester پیش بینی می کند که فروش خرده فروشی آنلاین تا سال 2017 به 370 میلیارد دلار برسد، اما همچنان آن به عنوان یک رقیب جدی در حال فعالیت هستند. 

اما، چگونه نوآوری های جدید به فروشگاه های اینترنتی کمک می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند؟

پیاده سازی فن آوری می تواند راحتی، سهولت استفاده، شخصی سازی، ساده سازی فرآیند خرید و سطح بالایی از آسایش را ایجاد کند که می تواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور برند های بزرگ از آینه هایی استفاده می کنند که به کاربران این امکان را می دهد تا خود را در لباس های مجازی مشاهده کنند. به عنوان مثال یک برند تجاری مدرن آمریکایی به نام ربکا میکنوف با Magento همکاری کرده است تا یک اتاق پرو هوشمند را برای مشتریان فراهم کند، که به آن ها اجازه می دهد لباس ها را در رنگ ها و سایز های مختلف در تن خود مشاهده نمایند و می توانند به بسیاری از گزینه های سفارشی سازی دیگر در پلتفرم نیز دسترسی داشته باشند.

یکپارچه سازی داده ها

یکپارچه سازی داده ها برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر به تکنولوژی جدید Aldo دقت کنید خواهید دید که چگونه از تکنولوژی روز دنیا بهره برداری کرده است. لنس مارتل، معاون رئیس جمهور کانادا، تمرکز خود را بر روی ایجاد یک پلت فرم فروشگاه اینترنتی جدید گذاشته است که به طور موثر، تجربه خرید و فروش آنلاین را تغییر می دهد. در این فروشگاه اینترنتی یکپارچه سازی داده ها بین سیستم قدیمی تر و سیستم جدید به خوبی صورت گرفته و علاوه بر این، این پلتفرم انعطاف پذیری کافی برای پشتیبانی از یکپارچه سازی با API های RESTful که معمولا توسط وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل ایجاد می شوند را دارد.

ربات های سخنگو

ربات سخنگو ربات سخنگو یا چت‌بات (به انگلیسی: chatterbot) یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. به طور سنتی هدف نهایی این شبیه‌سازی ساخت چت‌باتی است که کاربر نتواند آن را از یک انسان تمیز دهد.(آزمایش تورینگ). ربات‌های گفتگو اخیراً برای مقاصد اجرایی‌تری مانند کمک به صورت برخط، خدمات شخصی یا کسب اطلاعات از فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شوند.

با این حال، آنچه که جدید است، این است که با توجه به داده های بزرگ و یادگیری ماشین، پیشرفت های زیادی در حال انجام است تا ربات های سخنگو بتوانند سرعت پردازش و پاسخگویی متقابل را داشته باشند. این تکنولوژی برای کمک به کسب و کار ها برای حفظ ارتباط بهتر و همچنین از بین بردن زمان انتظار، کاهش تماس ها و کاهش مصرف انرژی طراحی شده است. سیتی نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، گفت: "این تکنولوژی  اجتناب ناپذیر است، و می توان به توسعه چت روم ها به عنوان راهی برای ایجاد گفتگو به عنوان یک پلت فرم اشاره کرد."

دستیار صوتی

دستیار صوتی در واقع دستیار دیجیتالی شخصی شما است که در تمام طول شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. اکثر شرکت های بزرک دنیا در زمینه فناوری اطلاعات دستیار های خاصی را برای مشتریان خود طراحی کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها دستیار صوتی گوگل و دستیار ویندوزی کورتانا می باشد. این فناوری در ایالات متحده به سرعت در حال ظهور است. به عنوان مثال برنامه تلفن همراه چینی WeChat در هر ماه 700 میلیون کاربر فعال دارد.

محتوا ویدیوئی

امروزه بسیاری از کسب و کار های حرفه ای با استفاده از محتوا های ویدئویی برند سازی خود را انجام می دهند، زیرا این امر در سئو وب سایت آن ها نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت، تعاملات و گفتگو ها را افزایش می دهد، سبب اعتماد سازی برای مشتریان می شود و به مشتریان اجازه می دهد با دیدن فیلم زمان کمتری را برای کسب اطلاعات ضروری خود صرف نمایند. تهیه فیلم های جذاب از محصولات می تواند انقلابی در نام تجاری شما ایجاد نماید و در حال حاضر به عنوان یکی از استراتژی های قابل اعتماد مورد توجه قرار گرفته است.

منبع:بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی


امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 2
موضوع : طراحی سایت,طراحی فروشگاه اینترنتی,
طراحی وب سایت فروشگاهی
تاریخ ارسال : 1397/2/23 10:10 , نویسنده :

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی ، طزاحی وب سایت هایی است که با مشخصات مورد نظر کارفرما ساخته می شود . انواع مختلفی از فروشگاه های وب برای انتخاب وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا بسیاری از جنبه های سایت خود، مانند طرح بندی، طرح های رنگی و سازمان دهی آن را تنظیم کنید .

تیم طراحی وب سایت وب افرا ، فروشگاه وب سایت دلخواه شما را طراحی خواهد کرد ، کاری که شما باید انجام بدهید این است که محتوای دلخواه مانند عکس ها، متن و اطلاعات مربوط به محصول اولیه را تهیه کنید. ( البته در این امر هم تیم تولید محتوای سایت آماده همکاری با شما می باشد. ) تیم خدمات وب حرفه ای ما در طول فرآیند طراحی وب در دسترس شماست و اطمینان حاصل می کند که وب سایت فروشگاهی شما منعکس کننده نیازها و ترجیحات منحصر به فرد شما باشد .

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی

مراحل طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

برای ساخت و طراحی وب سایت فروشگاهی ( طراحی وب سایت دیجی کالا  از نمونه های طراحی وب سایت های فروشگاهی بسیار موفق است که درآمد قابل توجهی دارد. ) مراحل زیر را در نظر داشته باشید .

  1. طراحی وب سایت فروشگاهی را به سازنده با تخصص بالا بسپارید .
  2. در مورد طرح فروشگاه آنلاین خود با سازنده مشورت کنید .
  3. بهترین طرح وب سایت فروشگاهی را انتخاب کنید .
  4. یک دامنه ی مناسب برای وب سایت بخرید .
  5. قالب فروشگاه خود را سفارشی کنید .
  6. محصولات خود را به فروشگاه اضافه کنید .
  7.  نحوه ی پرداخت را تنظیم کنید .
  8. نحوه ی سفارش و حمل و نقل محصول را تنظیم کنید .
  9. تنظیمات فروشگاه را مرتب کنید .
  10. پیش نمایش ، تست و انتشار  فروشگاه را انجام بدهید.

البته مهم ترین قسمت در ساخت وب سایت فروشگاهی ، انتخاب سازنده مناسب برای طراحی و ساخت آن است . بگذارید فرض را بر این بگذاریم که شما ضروریات آغاز کسب و کارتان را انجام داده اید، می دانید چه چیزی می خواهید در فروشگاهتان به فروش برسانید و می دانید نام فروشگاهتان چیست . این جزییات مهم است اما می توانند با رشد کسب و کارتان تغییر کنند .

مهم ترین امر این است که وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید و کسب و کارتان را آغاز نمایید ، هر زمان نیاز به ایجاد تغییر در وب سایت خود داشتید ، تیم طراحی وب ما در خدمت شماست . می توانید طراحی اپلیکیشن فروشگاهی نیز برای کسب و کارتان انجام بدهید به این دلیل که اپلیکیشن ها در دنیای امروز از برترین راه های ارتباط با مشتریان هستند .

این حق طبیعی شماست که بدانید پولی که برای طراحی وب سایت فروشگاهی هزینه می کنید ، در جای درستی هزینه می شود یا خیر . طراحی وب سایت فروشگاهی شما باید به دست تیم با تخصص و با تجربه انجام شود . نمونه کارهای طراحی وب سایت تیم وب افرا را مشاهده کنید و با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی لازم در خصوص طراحی وب را به شما ارائه دهند .

طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی

چگونه سازنده ی وب سایت فروشگاهی درست را برای ایجاد فروشگاه انتخاب کنیم ؟

هیچ پاسخ همه جانبه ای برای این سوال وجود ندارد . سازندگان فروشگاه های مختلف ، ویژگی های مختلفی را در ساخت فروشگاه های آنلاین اعمال می کنند بنابراین انتخاب سازنده بستگی به شما دارد. به خاطر داشته باشید طراحی وب سایت متناسب و جذاب هزینه بر و زمان بر خواهد بود .

معیارهای انتخاب برای طراحی وب سایت

  • طراحی قالب
  • راحتی در استفاده
  • ویژگی های سایت و انعطاف پذیری
  • محبوبیت
  • قیمت طراحی وب سایت

منبع:طراحی وب سایت فروشگاهی


امتیاز : 0 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 2
موضوع : طراحی سایت,طراحی فروشگاه اینترنتی,
استراتژی های ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی
تاریخ ارسال : 1397/2/19 12:09 , نویسنده :

طبق تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده اند، پیش بینی می شود تا سال 2021، فروش جهانی فروشگاه های اینترنتی به بیش از 4.48 تریلیون دلار افزایش یابد که بیشتر از دو برابر میزان سال 2017 می باشد. هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی اگر به یک سری قوانین و استراتژی های UX و UI توجه داشته باشید، این امر می تواند فروش بیشتر محصولات شما را در پی داشته باشد. روند خرید کاربر از فروشگاه اینترنتی شما اگر به درستی اجرا گردد، سبب خرید بیشتر از فروشگاه خواهد شد. روند کلی کشف و خرید کالا از وب سایت شما شامل مراحل زیر است: 

  • کشف وب سایت
  • جستجوی محصولات
  • صفحه محصول
  • سبد خرید
  • وارسی محصولات
  • تایید سفارش

در این مقاله به این نکات مهم می پردازیم و به نحوه طراحی یک فروشگاه اینترنتی ساده، لذت بخش و بی درد سر خواهیم پرداخت.

کشف وب سایت 

برند باید به وضوح قابل مشاهده باشد

جالب است بدانید که اولین تصورات از وب سایت شما در ذهن بازدید کنندگان تنها در طی 50 میلی ثانیه ایجاد می شود. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به جلب توجه کاربران زیادی دارد و نمایش و دسترسی سریع محصولات از مهم ترین عوامل رشد آن ها در این زمینه خواهد بود.

برند فروشگاه اینترنتی 

اطلاعات CTA

CTA مخفف عبارت Call To Action می باشد که برای تشویق و جذب کاربران برای انجام عمل خاصی است. هنگامی که بازدید کنندگان به صفحه اصلی وب سایت شما وارد می شوند، با استفاده از محتوایی به موقع به آن ها احترام بگذارید و از اطلاعات CTA جای درست استفاده کنید. بعنوان مثال با استفاده از بنر های بزرگ برای یک رویداد خاص همراه با یک CTA مناسب می توانید کاربران را به مرحله بعدی در فرآیند خرید منتقل نمایید. هنگام ایجاد CTA ها، عبارات عمومی مانند «شروع کنید» که به آن ها اطلاعاتی درباره مرحله بعد نمی دهد را حذف کنید.

به عنوان مثال وب سایت زیر از یک CTA شامل عبارت «هدایای فروشگاه» استفاده کرد که به کاربران پیشنهاداتی برای خرید هدایا می دهد.

CTA در طراحی فروشگاه اینترنتی 

استفاده از صفحات فرود برای سئو

با پیوند دادن عبارات مورد جستجو کاربران در جستجوگر گوگل به صفحات فرود وب سایت فروشگاه اینترنتی، شما می توانید کاربران را به سمت یک محصول ویژه جذب نمایید. وقتی کاربری در حال جستجو یک محصول است به احتمال زیاد قصد خرید آن را دارد و ایجاد یک صفحه سفارشی برای خرید محصول مورد نظر کاربر می تواند شانس شما را برای فروش محصول و افزایش مشتری بیشتر کند. 

سئو فروشگاه اینترنتی 

جستجوی محصولات

جستجوعمومی در صفحات سایت

در حالی که استفاده از جستجو های عمومی در وب سایت های فروشگاهی بسیار ضروری است اما هنوز هم سایت هایی را مشاهده می کنیم که از این ابزار استفاده نمی کنند و یا اگر هم استفاده می کنند ابزار جستجو آن ها به درستی بهینه سازی نشده است. اکثر مردم می دانند به دنبال چه محصولی هستند و با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام، شماره مدل و... در قسمت جستجو سایت آن را با سرعت بیشتری پیدا می کنند.

جستجو محصول 

افزایش تمایل به خرید در بازدید کنندگان

بسیاری از فروشندگان یک محصول خاصی را برای پیشنهاد دادن به کاربران در ذهن دارند. بسیار از افراد هستند که در وب سایت شما جستجو می کنند. این افراد اغلب به دنبال چیز خاصی نیستند ولی به آرامی وب سایت شما را بررسی می کنند تا ببیند چیز جالبی در آن وجود دارد یا خیر!

فروشگاه های اینترنتی می توانند با نشان دادن جدید ترین و بهترین محصولات خود به آن ها اجازه دهند تا به راحتی و به سرعت آن دسته از محصولات را مشاهده نمایند.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

استفاده از فیلتر ها

هنگام ایجاد فیلتر، به جای محدود کردن گزینه ها به معیارهای عمومی مانند اندازه، رنگ یا قیمت، فیلتر های مناسبی را برای دسته های خاصی که برای محصولات فروخته شده وجود دارند، اضافه کنید. هنگامی که کاربر فیلتری را اعمال می کند بلافاصله باید شاهد تغییرات آن در UI و ظاهر سایت باشد. همچنین کاربر باید بتواند برخی فیلتر ها را به راحتی حذف نماید. 

در تصویر زیر مشاهده می کنید که سایت Asos طیف دقیقی از فیلترها را برای هر دسته نشان می دهد و به وضوح نشان می دهد که کدام فیلترها استفاده شده است.

فیلتر های فروشگاه اینترنتی 

صفحه محصول

اقدامات مهم را واضح نمایش دهید

کاربر نباید هنگام انجام یک کار مهم مانند افزودن یک محصول به سبد خرید، تعجب کند. نمایش اقداماتی مهم مانند «افزودن به سبد خرید» به عنوان دکمه و قرار دادن آن ها در مکان برجسته روی صفحه از جمله مهم ترین این عوامل است. 

نمایش واضح اقدامات مهم 

ارائه اطلاعات دقیق محصول

از عکس های با کیفیت بالا و حرفه ای برای نمایش محصولات استفاده کنید و شرحی مفصل از محصول را برای کاربران ارائه دهید. ابتدا مهم ترین اطلاعات را به آن ها ارائه دهید و سپس در پایین صفحه اطلاعات دیگر را اضافه کنید.

اطلاعات محصول 

کسب اعتماد مشتریان

در مورد گزینه های حمل و نقل، در دسترس بودن محصول و سیاست های بازگشت پول مشتریان از ایجاد حدس منفی در مشتریان جلوگیری کنید. به آن ها اطمینان بدهید که تمام این اطلاعات به راحتی در دسترس است و چگونه می توانند پول خود را پس بگیرند. 

کسب اعتماد مشتری 

ایجاد اثبات اجتماعی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که با استفاده از اثبات اجتماعی افراد تحت تاثیر رفتار دیگران قرار می گیرند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند با اضافه کردن رتبه بندی های مشتریان، بررسی ها و نظرات آن ها خود را به بازدید کنندگان اثبات کنند.

اثبات اجتماعی 

سبد خرید

نمایش خلاصه سفارش

قبل از آن که مشتری خرید خود را به پایان برساند یک خلاصه از دستورالعمل های تعیین شده که شامل اقلام خریداری شده، مقدار و قیمت هر یک از اقلام و کل سفارش است، به آنها نشان دهید. همچنین به کاربران اجازه دهید برای ویرایش یا حذف موارد دلخواه خود از این قسمت استفاده کنند.

نمایش فروشگاه اینترنتی 

وارسی محصول

دسترسی دادن به کاربران مهمان 

اجازه دهید کاربران به عنوان مهمان وارسی محصول مورد نظر خود را انجام دهند. موانع اضافی مانند ایجاد یک حساب کاربری یا گزینه ورود را حذف کنید. 

دسترسی کاربران 

بازخورد در طول فرایند پرداخت

استفاده از یک نوار پیشرفت به مشتریان کمک خواهد کرد تا بدانند چقدر از فرآیند خرید آن ها تکمیل شده است. مثلا وب سایت اپل از یک پروگرس بار برای نشان دادن مقدار پیشرفت فرآیند خرید مشتریان استفاده می کند.

نمایش پیشرفت مراحل سفارش 

استفاده از روش های پرداخت متداول

سعی کنید از روش های پرداخت متداولی که برای کاربران محبوب تر و قابل اعتماد تر است استفاده کنید. به عنوان مثال PayPal برای کاربرانی که نمی خواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل شما دهند مناسب است.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

تایید سفارش

نمایش تأیید سفارش دقیق پس از خرید

هنگامی که مشتری خرید را تکمیل می کند، تأییدیه ای را که شامل پردازش پرداخت های موفق و جزئیات تحویل مانند آدرس، روش تحویل و تاریخ تحویل است، به آنها ارائه دهید.

تایید سفارش محصول 

ارسال سفارش و به روز رسانی مراحل از طریق ایمیل

علاوه بر صفحه تایید سفارش، ارسال ایمیل به کاربر به اطلاع یافتن وی از وضعیت خرید محصول کمک می کند. تمام مشتریان باید ایمیل تأیید را دریافت کنند، این به ویژه در مواردی است که کاربران به عنوان مهمانان سفارش خود را ثبت کرده اند و در وب سایت فروشگاه حساب ندارند تا سفارشات گذشته خود را بررسی کنند.

فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال رشد هستند و کسانی که اهمیت UX را تشخیص می دهند، بهترین روش ها را دنبال خواهند نمود و می توانند در رقابت باقی بمانند.

منبع: طراحی فروشگاه اینترنتی نوپرداز


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 7
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
بررسی برترین فروشگاه های اینترنتی ایران
تاریخ ارسال : 1397/2/19 12:08 , نویسنده :

امروزه استفاده از فروشگاه های اینترنتی خیلی افزایش پیدا کرده و حتی کالاهای چند میلیون تومانی خرید و فروش می شوند. نمونه هایی از این دست، خرید اینترنتی خودرو، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی و … هستند. روزهایی را بخاطر دارم که هیچ اعتمادی به خریدهای اینترنتی وجود نداشت، حتی خرید شارژ تلفن همراه هم با اکراه انجام می شد. پس این افزایش در وب فارسی قابل توجه است.

فصل یک، قسمت دوم

همزمان با افزایش استفاده از فروشگاه‏های اینترنتی، تعداد آنها نیز افزایش یافته است. در این پست قصد داریم ۱۰ فروشگاه معروف، کاربردی و محبوب را در وب فارسی معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این فروشگاه ها تنها معرفی می شوند و هیچ تایید و توصیه ای برای خرید از آنها انجام نمی شود.

۱- فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

تقریباً جزء نخستین فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه کالاهای دیجیتال(مثل دوربین، لپتاپ، تبلت و …) است. همچنین تنوع زیادی در تعداد کالا دارد و یکی دیگر از مزیت های آن وجود بخش نقد و بررسی محصولات است؛ در این بخش محصولات را بررسی و مقایسه کرده و در ویدئو های شکیلی به نمایش می گذارند. در کل یکی از کاربردی ترین فروشگاه های اینترنتی وب فارسی است. طراحی دیداری مناسبی دارد و تقریباً یک الگو برای فروشگاه های ایرانی بحساب می آید.

فروشگاه دیجی کالا

۲- فروشگاه چاره

چاره یک فروشگاه همه کاره است، تقریباً هرچیزی که در فروشگاه های بزرگی مثل هایپراستار میبینید در چاره هم پیدا می‏شود. طراحی دیداری سایت، مناسب و همه فهم است. جستجوی سایت کاربردی و منوی سمت راست، شامل تمام دسته بندی فروشگاه می باشد. به ادعای خود فروشگاه، بیش از ۲۸۰۰۰ کالا در فروشگاه موجود است.

فروشگاه چاره

۳- یک تماس

این فروشگاه اینترنتی مدت زیادی نیست که افتتاح شده است، ولی به دلیل حمایتهای فناپ(وابسته به بانک پاسارگاد)، اعتباری برای خود کسب کرده است. تعداد کالاها زیاد است، ولی واسط کاربر ضعیفتری نسبت به نمونه های قبلی دارد. منوی جدید آن اجازه دسترسی به تمام دسته‏بندی‏های فروشگاه را می دهد. ترکیب رنگی خوبی در فروشگاه وجود ندارد. با توجه به استفاده از رنگی نارنجی و مشکی، استفاده از رنگ آبی و صورتی در سایت مناسب جلوه نمی کند.

فروشگاه یک تماس

۴- البسکو دات کام

فروشگاهی که دسته بندی های خاص پوشاک، آرایشی بهداشتی، کتاب، موسیقی و فیلم را نیز پوشش میدهد. واسط مناسب و ساده ای برای بازدیدکننده عام دارد و شمای گرافیکی سایت مقداری قدیمی شده است.

فروشگاه البسکو

۵- فروشگاه اینترنتی تهران کالا

این فروشگاه، بیشترین تمرکز خود را روی لوازم خانگی گذاشته است، تقریباً از فروشگاه های قدیمی ایرانی محسوب می شود. طراحی واسط خیلی قدیمی ای دارد. دسته بندی های فروشگاه در سمت راست قرارگرفته که شما را یاد منوی درختی ویندوز XP میاندازد! ولی برای قشر مخاطب این محصولات(اغلب خانم‏های خانه‏دار) راحت تر است و احتمالاً ارتباط بیشتری برقرار می کنند.

تهران کالا

۶- فروشگاه بازار

فروشگاه اینترنتی بازار که از دامنه خوبی برخوردار است، ولی هنوز نماد اعتماد دریافت نکرده است! طراحی مناسبی دارد ولی دسترسی به تمامی دسته بندی ها در یک صفحه امکان پذیر نیست. جستجوی مناسبی دارد، یکی از ویژگی های این فروشگاه، تعقیب قیمت های فروشگاه های دیگر و حتی لینک به آنها است. تقریباً همه نوع کالا را شامل می شود و میتوان هر نوع محصولی را در آن یافت.

فروشگاه بازار

۷- فروشگاه پیکسل

این فروشگاه، یک فروشگاه تخصصی دوربین عکاسی و وسایل همراه آن است. تقریباً هر چیزی که مربوط به عکاسی است را در آن می یابید. یکی از مزیت های آن معرفی گارانتی و بیمه های معتبر و همچنین کاتالوگ دوربین به زبانهای فارسی و انگلیسی است. وبلاگ خوبی دارد، براحتی میتوانید نکات خوبی در مورد خرید ونگهداری دوربین عکاسی در آن بیابید.

فروشگاه پیکسل عکاسی

۸- ورچین

فروشگاهی شامل محصولات سرگرمی و ورزش، وسایل خانه و آشپزخانه، تزئینی است. طراحی واسط آن شبیه بیشتر فروشگاه های بالا است و برای کاربران عام مناسب است. بدلیل استفاده زیاد از تصاویر، انتخاب محصول و دسته بندی مورد نظر خیلی ساده شده است. این فروشگاه با استفاده از فروشگاه ساز مجنتو پیاده سازی شده است، که بهمین دلیل کمی افت سرعت دارد(نیاز به سرور اختصاصی دارد!).

فروشگاه ورچین

۹- فروشگاه لیلیوم

فروشگاه اختصاصی عطر و ادکلن، که از محبوبیت زیادی برخوردار است. در طراحی فروشگاه از تصاویر مناسبی استفاده نشده است که احتمالاً بدلیل سبکی سایت است. مثلاً در بسیاری سایت های مشابه بجای نام برند، لوگوی آن را قرار می دهند. مقالات و مطالب سایت نیز برای تازه کارها خیلی مناسب و کاربردی است.

فروشگاه عطر و ادکلن لیلیوم

۱۰- فروشگاه اینترنتی کندوسلام

این فروشگاه به نوعی یک سوپرمارکت آنلاین، است. بیشترین تمرکز روی مواد غذایی و تنقلات است، شما میتوانید هر آنچه در سوپرمارکت محله‏تان دیده‏اید را در این فروشگاه بیابید. منوی اصلی آن شامل تمام دسته بندیهای فروشگاه است و بخوبی نمایش داده شده است. از طراحی بنرها که بگذریم، شمای گرافیکی سایت جالب و جذب کننده است.

فروشگاه کندو سلام

برای معرفی ۱۰ فروشگاه محبوب و معتبر، کار سختی را داشتیم. البته چند فروشگاه دیگر نیز وجود داشتند که، شایستگی حضور در این لیست را داشتند. ولی موضوع جالب دیگر، رشد قارچ گونه فروشگاه های زرد(مثل مجلات زرد) است که با هزینه های خیلی پایین(در حد چند صد هزار تومان) بوجود آمده‏اند و به همان سرعت نیز از بازار حذف خواهند شد(البته امیدواریم). ولی وجود همین چند فروشگاه حرفه ای کمک زیادی به افزایش اعتماد مردم به خرید اینترنتی خواهد شد. با وجود نماد اعتماد(eNamad) که سر و سامانی به فروشندگان اینترنتی داده است، اعتماد به وبسایت های فروشگاهی خیلی راحت تر شده است. از آنجا که خود من پیگیری نماد الکترونیک را انجام داده ام، با پروسه سخت و طاقت فرسای آن آشنایی کامل دارم. پس این نمادهای الکترونیک به سادگی به دست نمی آیند.

منبع: سایت آرنا


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 7
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
کار هایی که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی انجام شودند
تاریخ ارسال : 1397/2/19 12:06 , نویسنده :

برای فروش موفق تنها طراحی فروشگاه اینترنتی کافی نخواهد بود و می بایست موارد زیادی را در نظر گرفت. اولین قدم، طراحی سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد اما باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید.

گام دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سایت و در درجه بعد برای استاندارد سازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. زیرا بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی حتما نیاز به رتبه خوب در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با تمام امکانات لازم هم داشته باشید ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.

گام آخر و مهم تر از یک طراحی فروشگاه اینترنتی، استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به کاربران می باشد. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) قابل انجام خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش متخصصین در این زمینه بهره مند شوید.

طراحی فروشگاه اینترنتی


در ادامه قصد داریم به نکاتی که لازم است در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رعایت شوند، اشاره نماییم.

1-دسته بندی مناسب محصولات

سعی کنید روال سایت کاربر پسند باشد و کاربران با تعداد کمی کلیک (حداکثر 4 کلیک) به محصولات مورد نظر دست یابند. در صفحه محصولات می توانید از فیلترهای مناسب انتخاب محصول بر اساس رنگ، سایز، نوع محصول و غیره استفاده نمایید تا از کلیک های اضافه و طولانی جلوگیری شود.

2- کاربری راحت سایت

یکی از نکاتی که در ابتدای طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید دسته بندی مناسب محصولات میباشد. یک فروشگاه اینترنتی با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعات که دارد، باید ساختار قابل فهمی برای بازدید کنندگان و در نهایت مشتریان وب سایت شما داشته باشد. هر چقدر این بخش پیچیده تر به نظر بیاید کاربران به راحتی وب سایت شما را رها نموده و وب سایت فروشگاهی دیگر را برای انتخاب کالا و خرید آن در نظر خواهد گرفت.

3- انتخاب تصاویر مناسب برای محصولات

در طراحی فروشگاه اینترنتی بایستی تصاویر مناسب و با کیفیت از محصول و رنگبندی آن نمایش داده شود. در صورتیکه قصد دارید فروش و درآمد خوبی از سایت داشته باشید حتما از یک عکاس حرفه ای استفاده نمایید.

4- نمایش پاپ-آپ به موقع

فرض کنید کاربران به محض ورود به سایت با تعدادی پاپ-آپ روبرو شوند چه اتفاقی می افتد؟ قطعا بیشتر کاربران از سایت شما خارج خواهند شد. پس سعی کنید از پاپ آپ در جای مناسب استفاده نمایید.

5- در نظر گرفتن تخفیف جهت خرید محصول

پیشنهاد می شود برای کسانی که عضو خبرنامه طراحی فروشگاه اینترنتی شما می شوند درصد تخفیفی در نظر بگیرید اما توجه داشته باشید که این درصد تخفیف وقتی برای کاربر مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر کاملا با سایت شما آشنا شده و از چگونگی دریافت تخفیف مطلع شده باشد. در این صورت کاربر به سایت علاقه مند شده و برای خرید بعدی به سایت شما باز می گردد که به این روش ریمارکت می گویند. وقتی در وب سایت فروشگاه اینترنتی تخفیفی برای خرید کاربر در نظر می گیرید بهترین راه این است که این تخفیف در سبد خرید آن به کاربر نمایش داده شود که سبب ترغیب در خرید خواهد شد.

6- ایجاد امنیت خرید برای مشتری

مجوز نماد اعتماد الکترونیک باعث امنیت خرید برای مشتریان می شود، نماد اعتماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر نظر وزارت صنعت و معدن است اعطا می گردد. در حال حاضر در کشور ما نهادهای امنیتی، بسیار قوی عمل کرده و اطمینان خاطر کاربران را جهت خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی فراهم نموده اند. در حال حاضر کلیه وب سایت های فروشگاهی جهت فعالیت خود می بایست نماد اعتماد الکترونیک را دریافت نمایند.

منبع : سایت kaspid


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 8
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
فروشگاه اینترنتی چیست
تاریخ ارسال : 1397/2/18 11:00 , نویسنده :

فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 


فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالا ها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود.مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.  

در ذیل به برخی از این عوامل و نکات اشاره می شود:

 

♦     یک فروشگاه اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه ی کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

  

       امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

 

      همان طور که افراد به فکر امنیت مغازه ی خود هستند، باید خیلی بیشتر امنیت فروشگاه اینترنتی را

 

  در نظر بگیرند؛ زیرا سارقان اینترنتی خیلی ماهرتر از سارقان فیزیکی عمل می کنند.

        فروشگاه اینترنتی هم نیاز به تبلیغات کارآمد دارد .

 

همان گونه که افراد برای رونق مشاغل خود از تبلیغات استفاده می نمایند؛ یک فروشگاه اینترنتی هم برای اینکه مطرح شود باید در وهله اول فروشگاه خود را در بین مردم مطرح کند و لازمه ی این کار انجام تبلیغات گسترده است . 

با وجود این که اینترنت یک رسانه جدید محسوب می شود؛ ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی و در این رسانه نیز کاربرد دارد .   
منبع: سایت ایران هشدار


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 7
برچسب ها :,
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
فروش محصولات از طریق فروشگاه های اینترنتی
تاریخ ارسال : 1397/2/18 10:59 , نویسنده :

فروش محصولات بر روی فروشگاه های اینترنتی مطرح موجود
دورنمای تجارت الکترونیک، دنیایی از فرصت های متعدد را به روی فروشندگان می گشاید، اما در عین حال انتخاب های بی شماری نیز ارائه می نماید. بعنوان یک خرده فروش در بازار تجارت الکترونیک، یافتن راه های متفاوتی که بتوانید از طریق آنها کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش برسانید و چگونگی تاثیر کانال فروش انتخاب شده بر روی تجارت شما بسیار مهم است.
دو کانال اصلی برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک عبارتند از:

- فروش بر روی فروشگاه های اینترنتی مطرح موجود

- ایجاد وب سایت فروشگاه اینترنتی و فروش بر روی آن

هر یک از این دو شیوه معایب و مزایای خاص خود را دارند. در صورتی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی نمایید، هزینه ای برای افزودن محصولاتتان بر روی یک زیرساخت دیگر نمی پردازید، توانایی تعامل بهتری با مشتریان خواهید داشت و می توانید تجربه کاربر را از لحظه ورود تا پرداخت نهایی مطابق سلیقه خود طراحی نمایید. اما راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شخصی مستلزم پروسه زمانی طولانی تری می باشد و زمان گیر است و باید تلاش نمایید که ترافیک را به سایت خود هدایت نموده و استراتژی های بازاریابی متفاوتی را برای جذب مشتری به کار ببرید تا اصطلاحا کسب و کار شما رونق گیرد.

اما برعکس راه اندازی یک خط فروش در یک فروشگاه اینترنتی مطرح همانند نمونه ی آمریکایی آمازون سریع بوده، کار کردن با آن آسان است و محصول شما بلافاصله در معرض دید میلیون ها خریدار قرار می گیرد اما انعطاف کمتری برای داد و ستد محصول خود خواهید داشت، رقابت بر روی این سایت ها بسیار بالاست و حداقل تعامل با مشتری کار را دشوارتر می سازد. همچنین قوانین و سیاست های این فروشگاه ها و هزینه بالایی که برای لیست کردن محصولات خود باید بپردازید، تجارت و سود شما را محدود می نماید.

در ادامه هر دو روش به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب هر کدام مطرح می گردد.

این سخن گزاف نیست اگر بگوییم خرده فروشی های اینترنتی به سرعت در حال عبور از فراز و نشیب های اقتصادی می باشند. با توجه به ارزیابی IMRG، در سال گذشته خریداران بیش از 68 بیلیون پوند در خرید اینترنتی خرج کرده اند و این بازار بزرگترین بازار موجود در اروپا می باشد.
با ظهور تکنولوژی موبایل و تبلت و گشوده شدن مسیرهای جدید فروش، نادیده گرفتن این بازار دشوارتر نیز گردیده است.

این بازار بدون شک کاملا رقابتی بوده و ممکن است فکر کنید در جایی که خرده فروشان بزرگی چونAmazon (آمازون)، eBay و Wal-Mart فعالیت می کنند، تجارت کوچک شما فرصتی برای رشد نخواهد داشت اما جالب است بدانید که شما می توانید از همین بازارگاه های آنلاین مطرح، برای ورود خود به دنیای تجارت الکترونیک استفاده کنید و محصولات خود را بدون نیاز به بودجه هنگفت و مهارت های فنی گسترده و حتی بدون داشتن یک وب سایت، روی آنها به فروش برسانید و در پاره ای از موارد می توانید از خدمات بسته بندی و حمل سفارشات توسط آنها نیز استفاده کنید.

اگر شما کالاهای فیزیکی می فروشید، باید چگونگی تحویل آنها را هم در نظر بگیرید. لازم است راه حلی قابل اطمینان و مقرون به صرفه پیدا کنید که معمولا شامل استفاده از خدمات پستی یا پیک می باشد. باید در نظر داشت همیشه تحویل دهندگان و گزینه های متفاوتی وجود دارند و لازم است یک یا ترکیبی از چند گزینه را انتخاب کنید که به بهترین شکل با تجارت شما سازگار باشد و هر آنچه را که لازم دارید، فراهم نماید. برای مثال، آیا نیاز دارید که آنها محصولات را برای شما جمع آوری کنند، یا مایل به ارائه خدمات رهگیری بسته و بیمه می باشید؟

همچنین لازم است مسأله بسته بندی محصولات را نیز در نظر بگیرید. در اینجا نیز باید به دنبال راه حلی مقرون به صرفه باشید اما نباید پارامترهای مهم دیگر را نادیده بگیرید برای مثال تأثیری که نوع بسته بندی انتخابی شما بر مشتری و همچنین سازگاری و تاثیر آن بر محیط زیست دارد. بعضی از شرکت های واسطه امکان ارائه خدمات بسته بندی و تحویل را نیز برای شما فراهم می کنند. برای مثال آمازون سرویسی به نام بسته بندی و تحویل ارائه می کند، که عملیات تحویل کالا از فروشنده، بسته بندی و تحویل آن به مشتری را برای شما انجام می دهد.

فروشگاه های آنلاین بزرگ به خرده فروشان و فروشندگان شخصی امکان می دهند که بدون راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مجزا، محصولات خود را به فروش برسانند. این فروشگاه ها به کاربران اجازه می دهند که محصولات خود را روی آنها معرفی کرده و در ازای دریافت حق الزحمه و کمیسیون آنها را بفروشند.

شاید در نگاه نخست، به نظر برسد که فلسفه وجودی چنین امکانی در فروشگاه های اینترنتی بزرگ همچون آمازون و eBay، سود مشترک برای دو طرف باشد. از دیدگاه صاحبان تجارت الکترونیک، محصولات آنها بیشتر در معرض نمایش قرار می گیرند و فروشگاه های آنلاین بزرگ از تنوع محصول گسترده تری برخوردار می شوند بدون آنکه لازم باشد موجودی انبار خود را افزایش دهند.

در بازبینی دقیق تر، مسأله منافع مشترک همچنان باقی می ماند اما واقعیت اندکی متفاوت است و فروش بر روی فروشگاه های آنلاین بزرگ و مطرح مزایا و معایب خاص خود را دارد.

1- افزایش فروش
مزیت اصلی فروش بر روی فروشگاه های آنلاین بزرگ نظیر آمازون یا eBay مقیاس حضور آنلاین آنها می باشد. آمازون به تنهایی در ماه نزدیک به 85 میلیون بازدیدکننده دارد. بدیهی است که تعداد بازدیدکننده بیشتر منجر به میزان فروش خواهد شد. طبق آمار ارائه شده توسط آمازون، فروشندگان از زمان پیوستن به فروشگاه اینترنتی آمازون، افزایش به طور متوسط 50 درصدی در فروش خود را گزارش نموده اند.

2- کشف مشتری

هیچ کدام از بازدیدکنندگان آمازون یا ای بی به دنبال فروشگاه شما نیستند. این بسیار هم طبیعی است چون شما به اندازه ی آنها بزرگ نیستید. اما ممکن است محصولات شما را جستجو یا کشف نمایند. در واقع محصولاتی را می بینند که ممکن است در غیر این صورت هرگز کشف نکنند یا آنها را از رقبای شما خریداری نمایند.

3- زیر ساخت فروشگاه آنلاین

قدرت بازارگاه ها در ارقام مربوط به آنها نهفته است. این مسأله به همان اندازه که برای مثال های دنیای واقعی نظیر بازارهای مزرعه، مجتمع های خرید و پارک های خرده فروشی غذا درست است برای فروشگاه های آنلاین نیز صادق است. جنبه تنوع و جامع بودن یک فروشگاه آنلاین، مشتریان بی شماری را جذب می کند که این نوع تجربه خرید را ترجیح می دهند. فروشگاه های آنلاین بزرگ همچنین امکان پرداخت آسان و خدمات پشتیبانی بسته بندی و تحویل را فراهم کرده و تجربه خرید بی نقصی برای خریدار ایجاد می نمایند.

از مزایای دیگر استفاده از سایت های واسطه می توان به راه اندازی یک تجارت الکترونیک با هزینه پایین یا بصورت رایگان، مدیریت و معرفی محصولات به شیوه ای مستقیم و مشخص اشاره نمود.

1- برند
سودآوری در تجارت الکترونیک ریشه در تکرار خرید از سوی مشتریان و فروش بیش از یک محصول به آنها دارد. هنگامی که شما روی آمازون محصولات خود را می فروشید به منبع بالقوه و عظیم ترافیک بازدیدکنندگان دست پیدا می کنید، اما برند شما هیچ جایگاهی نخواهد داشت. شما فرصتی برای پیاده کردن استراتژی های فروش ترغیبی خود در مورد بازدیدکنندگان ندارید و این فرصت عملا در اختیار آمازون می باشد.

اعتماد ناشی از رضایت یک مشتری متوجه آمازون می شود و شما به ندرت از آن بهره مند می گردید. مشتریان می دانند که خرید روی آمازون بی دردسر خواهد بود، اگر لازم باشد سفارش به هر دلیل مرجوع شود، فرایند خدمات مشتری قدرتمند آمازون برای کمک کردن به مشتری آماده است. حتی اگر شما فروشنده کالاها باشید و خدمات حمل را انجام دهید mindshare(آگاهی مشتری نسبت به یک محصول یا برند) مشتری متعلق به آمازون خواهد بود.

2- کمیسیون فروشگاه های بزرگ

ساختار قیمت گذاری بازارگاه های مطرح غالبا به گونه ای است که برای محصولاتی با سود کم مناسب نمی باشد زیرا اگر چه راه اندازی خط فروش بر روی فروشگاه مطرح به صورت بالقوه می تواند فروش شما را افزایش دهد، اما شما را در معرض پرداخت هزینه قابل توجه دیگری قرار می دهد. کمیسیون آن فروشگاه. کمیسیون اغلب فروشگاه های مطرح بصورت درصدی از هر فروش محاسبه می شود و می تواند از سایتی به سایت دیگر حتی از دسته ای به دسته دیگر تغییر نماید. علاوه بر کمیسیون هر فروش، معمولا لازم است هزینه اشتراک نیز پرداخت نمایید . برای مثال هزینه اشتراک سالیانه در سایت آمازون در حدود 15,000,000 ریال می باشد.

بنابراین در عمل، سود شما از هر فروش روی بازارگاه های بزرگ معمولا در حدود 40% می باشد و در چنین شرایطی با در نظر گرفتن توان چنین فروشگاه هایی اگر آنها تصمیم بگیرند محصول شما را انبار کنند، شما از لحاظ قیمت و خدمات توان رقابت با آنها را نخواهید داشت.؟

3- زیرساخت بازارگاه های آنلاین

اگرچه زیرساخت بازارگاه های اینترنتی مزایای بی شماری دارد، اما می تواند همانند چاقوی دو لبه عمل نماید. لازم است به خاطر آورید که بازارگاه ها نه برای کمک به شما بلکه برای منافع خودشان وجود دارند و تمایل دارند که تمرکز بر روی محصولات باشد نه فروشندگان و این بدان معناست که ممکن است تا اندازه ای درجه حضور برند شما و میزان ارتباط شما با مشتریان را محدود کرده و به شما دیکته کنند که چه محصولاتی می توانید یا نمی توانید بفروشید.

بررسی ها نشان می دهد که دو سوم سفارشات آمازون از طرف مشتریان تکراری می باشند. در حقیقت آمازون صاحب این فروشگاه می باشد و روابط خود را با مشتریان حفظ می نماید تا آنها دوباره بازگشته و محصولات آمازون را خریداری نمایند. بنابراین تنها زمانی مشتری پیشنهاد شما را پیدا کرده و در نظر می گیرد که در جستجوی محصولی است که در انبار آمازون وجود ندارد زیرا آمازون صاحب حقیقی رابطه با مشتری می باشد. برای مثال اگر مشتریان برای نخستین بار روی آمازون خرید کنند، شما به طور مشخص طبق مفاد و شرایط خدمات آمازون از ارتباط با آنها منع می شوید.

اگر شما از خدمات بسته بندی و تحویل توسط آمازون استفاده کنید، که در آن آمازون عملیات حمل سفارشات را انجام می دهد، هیچ چیز درباره مشتری نمی دانید و تنها شاهد جریان سود خود خواهید بود و آمازون صاحب اطلاعات مربوط به مشتری و ارتباط با وی خواهد بود.

اگر شما موفق باشید، آمازون با شما رقابت خواهد کرد. آمازون از بازرگانان واسطه استفاده می کند تا محصولات خاصی را که خود مایل به انبار کردن آنها نیست، فراهم نمایند و حداکثر دامنه انتخاب را ارائه کنند. اما اگر خط محصول شما فروش خوبی داشته باشد در حقیقت شما به آمازون اعلام کرده اید محصول بعدی که باید انبار نماید چیست و این بخشی از استراتژی بازارگاه های مطرح می باشد. در حقیقت بازرگانان به آمازون کمک می کنند که فرصت ها و گروه های جدیدی را که می توانند سودآور باشند، شناسایی نماید.

و بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که بازارگاه های بزرگ پس از شناسایی محصولات محبوب، خود اقدام به انبار کردن و فروش آنها نمایند.

4- هماهنگ سازی موجودی انبار

یک بازارگاه در اصل دومین پایگاه فروش شما می باشد که در بعضی موارد نمی تواند با منبع اصلی فروش شما هماهنگ شود. در حالیکه هر دو آنها، یعنی بازارگاه و پایگاه اصلی فروش شما، از یک جا موجودی انبار را کم می کنند، اما با هم هماهنگ نمی باشند که این مساله باعث می شود فهمیدن سطح انبار بدون بررسی دستی، چالش برانگیز گردد. خوشبختانه اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما کمک می کند سفارشات از چندین منبع را تنظیم کرده و مطمئن شوید که موجودی انبار شما هماهنگ باقی می ماند.

با توجه به محاسن و معایب ذکر شده شاید بتوان نتیجه گیری کرد که هرچند که این روش بسیار ساده، کم مسئولیت و راحت خواهد بود، اما این نوع فروش بر روی بازارگاه های آنلاین واسطه، راهکار ایده آلی برای تمامی کسب و کارها نمی باشد زیرا اگر شما خط فروش خود را به این شکل راه اندازی نمایید، ممکن است تمایل داشته باشید که فروش را از روی وب سایت خود نیز پیگیری کنید.

گردآوری و ترجمه : تحریریه انتشارات منظومه نگاران
منبع: سایت sample


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 8
موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
اعتماد به فروشگاه های اینترنتی
تاریخ ارسال : 1397/2/17 10:38 , نویسنده :

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اظهار داشت : مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی، خرید از فروشگاههای دارای نماد اعتماد الکترونیک است و برای صحت نماد این فروشگاهها با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی صفحه ای برای شما باز می گردد که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است.

به کدام فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان اعتماد کرد؟/ در عملیات‌های درگاه بانکی حواستان به به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت : بیشترین صفحات فیشینگ شناسایی شده مربوط به فروشگاه های اینترنتی است که فاقد مجوز لازم نماد اعتماد الکترونیک (enamad)است.

سرهنگ علیرضا آذردرخش با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیک از سوی مرکز توسعه و تجارت الکترونیک به فروشگاههای اینترنتی اعطا می گردد، اظهار داشت : اعطای این نماد در راستای نظارت بر فعالیت فروشگاههای اینترنتی در فضای سایبر و تامین امنیت خاطر خریدارن از فروشگاه اینترنتی است. 

وی افزود: درگاه های بانکی که در برخی سایتهای فروشگاهی برای پرداخت بهای خرید وجود دارد جعلی می باشد که تلاش دارد تا اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت ببرد. 

این مقام مسوول ادامه داد: فروشگاههای دارای نماد اعتماد الکترونیک از درگاههای بانکی جعلی استفاده نمی کنند زیرا نظارت بر روی این فروشگاهها اینترنتی وجود دارد و اطلاعات گردانندگان فروشگاه های اینترنتی در هنگام دریافت نماد اعتماد الکترونیک از سوی مرکز توسعه تجارت اخذ شده تا در صورت مشاهده تخلف، به راحتی به آنها دسترسی داشته و اعمال قانون برای آنها صورت گیرد. 

وی در توصیه به کاربران فضای سایبر گفت: چگونگی خرید از فروشگاه های اینترنتی در روند کاهش جرائم فضای سایبر موثر است و از به دام افتادن کاربران جلوگیری می کند. 

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی، خرید از فروشگاههای دارای نماد اعتماد الکترونیک است و برای صحت نماد این فروشگاهها با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک در صفحه فروشگاه اینترنتی صفحه ای برای شما باز می گردد که مشخصات فروشگاه اینترنتی و تاریخ اعتبار آن درج شده است. 

وی ضمن بیان اینكه با وارد کردن آدرس در آدرس بار مطمئن شوید سایت فیشینگ نیست، اظهار داشت :  اگر بر روی نشان نماد اعتماد الکترونیک کلیک کنید به سایتی با آدرس http://www.enamad.ir وارد می شوید، همچنین با کلیک بر روی صفحه نیز می توان از عکس نبودن اطلاعات نمایش داده شده فروشگاه اینترنتی دارای مجوز مطمئن شد ، در این خصوص آدرس سایت نمایش داده شده در پروفایل نماد با آدرس فروشگاه اینترنتی باید یکی بوده و هیچ تفاوتی نداشته باشد. 

سرهنگ آذردرخش گفت: کاربران عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر (لیست کسب و کارهای دارای نماد و...) می توانند به سایت www.enamad.ir مراجعه نمایند. 

سرپرست اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری فتا ناجا در خصوص درگاههای بانکی متصل به سایت های فروشگاهی نیز گفت: کاربران در هنگام عملیات بانکی در این درگاهها مطمئن شوند که درگاه بانکی واقعی است و صفحه جعلی نیست و برای اطمینان از این موضوع باید درگاه بانکی با HTTPS شروع شده باشد. 

سرهنگ آذردرخش با اشاره به اینكه استفاده از صفحه کلیدهای مجازی نیز از سوی کاربران فراموش نگردد،  افزود: در صفحات فیشینگ بانکی کدهای امنیتی موجود در صفحه محدود و تکراری است، در صورتی که در صفحات بانکی با بارگزاری مجدد این کدها تغییر کرده و کد جدید می آید. 

این مقام مسوول هرچند به تازگی مشاهده شده برخی از سودجویان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیک(enamad) به دنبال سرقت اطلاعات بانکی قربانیان می باشند؛ در توصیه به کاربران بر رعایت نکات ایمنی بسیار جزئی تاکید کرد و گفت: مهمترین نکته در جهت ناکام گذاشتن فیشر ها(طراحان صفحات فیشینگ) رعایت نکات ساده ایمنی همچون تایپ کردن آدرس سایت و توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. پس از کپی کردن یا رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده باید خودداری کنید و همواره به یاد داشته باشید که تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می کنند. 

وی در پایان اظهار داشت : پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
منبع: سایت yjc


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
تعداد بازدید : 7
موضوع : طراحی سایت,طراحی فروشگاه اینترنتی,